19 jun 2011

TEVA Zomerdag 2011

Gisteren hadden we TEVA zomderdag in Haarlem. Da's een evenement voor apothekersassistenten georganiseerd door TEVA/PHARMACHEMIE (een groothandel voor medicijnen) Ze hebben keuze uitongeveer 21 verschillende workshops waar je je voor op kunt geven. Variƫrent van Theeproeverij, meubelmaken, steppen, welness, bonbons maken etc, dus voor elk wat wils. Je mag er 3 uitkiezen.

Nou ik wilde me wel eens uitleven op cupcakes versieren. Je kreeg 4 verschillende kleurtjes marsepein, de cupcakes waren ready to use en er lagen uitsteekvormpjes en verschillende soorten eetbare versiersels, zoals muisjes, smarties en caramelblokjes
Ik heb er eentje versierd met twee roosjes en de andere met een muis. Helaas waren ze omgekukeld en geplet, maar ze smaakte er niet minder om. De tweede workshop heb ik een vogelhuisje gepimpt. Het vogelhuisje was al kant en klaar. Je kon hem verven, beplakken met papier, versieren met verschillende soorten frutsels. We kregen gelukkug allemaal een plastic schort aan, wat een kledderboel.



Ik heb hem vrij basic gehouden, want ik hou nooit zo van al die tierenlantijntjes


Ik heb de laatste workshop een honingkaars gemaakt. Volgens mij had iedereen er een hele andere verwachting van, ik ook dus. Je kreeg een A4-tje bijenwas en die kon je op allerlei manieren snijden, zodat je steeds een andere formaat kaars kreeg. Ik heb het vel diagonaal door de midden gesneden en daarna een lontje erin en opgerold. De randjes vouw je met de duimen weer naar buiten. Daarna kon je met andere kleurtjes bijenwas hem weer versieren. Er zitten van die nep bijen op.


Het was ondanks het weer, veel buien weer een hele geslaagde en goed verzorgde dag. Heerlijke muziek verzorgd door de coverband Reflexx

4 opmerkingen:

Riet zei

Wowwww Jolanda,wat geweldig gemaakt.

Je heb het gezellig gehad zo te zien.

Liefs Riet.

Carla D zei

Wat een leuke dag moet jij hebben gehad. En wat een keuze uit zoveel leuke dingen.
Leuke dingen heb je gemaakt.

Groetjes Carla

Judith zei

Dit ziet er gezellig uit. Mooie dingen heb je gemaakt, leuk!

Anoniem zei

Wat onzettend leuk Jolanda!! Ik zie dat je het heel leuk hebt gehad en je hebt mooie dingen gemaakt!!
xxx
Dutch Tulip
Marja