9 mrt 2020

Pirate's life

Goedemorgen allemaal!
Ik zag dit papier van Echopark en ik was gelijk verkocht.
De basis is gemaakt met een bruine vlakke zak van 15 x 22 cm en ik heb er een soort boekje van gevouwen.


De voorkant heb ik beplakt met designpapier van Echopark "Pirate Tales"
Bovenop het designpapier heb ik een stukje cotton mesh decoratie geplakt.
In het blokje zitten ook velletjes met plaatjes, waaronder dit piratenplaatje.
Aan beide zijkanten heb ik een stukje rietje geplakt en daarin een pluisje geschoven.
Onder het plaatje heb ik nog een zwarte label met schulprand geplakt en deze vastgezet met een bindertje met de tekst "especially for you"


Aan de onderkant heb ik met dubbelzijdig tape een strook met ijsstokjes geplakt.
Ik heb de stokjes in drieën gebroken en er wel voor gezorgd dat ze in lengte wat verspringen.


De binnenkant van de zak heb ik ook beplakt met designpapier. Aan de rechterkant heb ik een houten doosje met twee vakjes geplakt. Het houten doosje is van Action. Hierin zaten embellishments. Zonde om het doosje weg te gooien toch?


Op de palmbomen heb ik parelstickers geplakt. Zo lijken het net kokosnoten.


In het doosje heb ik 2 verschillende maten kleine glazen flesjes gevuld met mini pearls geplakt en versierd met nog wat kleine schelpjes en mini hoorntjes.


Om de bovenkant van het houten doosje heb ik nog wat visnet gewikkeld en vastgezet met een klein stukje dubbelzijdig tape.


Aan de linkerkant heb ik nog een canvas vlaggetje geplakt en door de bovenkant nog een stukje rood/wit touw geregen.





aan de voorkant heb ik aan de open kant van de zak nog twee zwarte labels geschoven. Deze heb ik eerst op maat geknipt.



Hieronder vind je nog een overzicht van de door mij gebruikte producten. Door op de foto te klikken kom je bij het desbetreffende artikel in de webwinkel.


             

10 feb 2020

Listen to your heart

Goedemorgen allemaal!

Ik kom na alle hectiek van vorig jaar weer een beetje aan knutselen toe. 
Niet al mijn knutselspullen staan nog op 1 plek, maar ik kan al aardig uit de voeten nu.

Hij blijft leuk om te maken de loaded envelop. Je kunt hem vullen met allerlei kleine cadeautjes, quotes, envelopjes of een cadeaubon.



De basis is simpel. Je neemt 2 blokbodemzakken van 11 x 6,5 x 20.5 cm.
De onderkant van de bovenste zak heb ik omgevouwen en de zijkanten met dubbelzijdig tape vastgeplakt.
Bij de onderste zak heb ik alleen de zijkanten vastgeplakt en de bodem zo gelaten.


Hierna heb ik ze op elkaar geplakt. De onderste zak plak je 1 à 2 cm lager dan de bovenste zak.


 

De achterkant heb ik verstevigd met een stukje kraft karton.
Ik heb de zakken beplakt met het mooie papier van Mintay "birdsong"
In het blok zitten ook kleine labels en plaatjes van vogels, vlindertjes en bloemen die je kunt uitknippen.
Bovenin de loaded envelop heb ik een witte label geschoven, maar je kunt hier natuurlijk ook een kaartje of een cadeaubon in doen.
De label heb ik beplakt met designpapier, ribbel karton (fijn), burlap bloemetjes, een door de midden geknipte taartrand, chipboard quote en plakparels.



In de voorkant van de envelop heb ik een mini gift bag met een houtenvaandel, een pergamijnzakje met een tekststicker en een label geschoven.
Hebben jullie al die leuke washi tapes gezien met de verschillende teksten?
Zo leuk om in je projecten te verwerken. Ik heb één van de teksten op de houten vaandel geplakt.


Op het onderste gedeelte heb ik nog een papieren rietje geplakt, waar je eventueel ook nog iets leuks aan kunt bevestigen.
Onderop zit nog een kraft label met een bindertje met tekst eraan.
De bindertjes zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren en teksten.


Aan de bovenkant van de label heb ik nog een stukje Lizy lint vastgeknoopt.


Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en als er vragen zijn stel ze gerust!


Hieronder zien jullie nog het grootste gedeelte van de producten die ik gebruikt heb. Door op de foto te klikken kom je bij het desbetreffende artikel in de webwinkel.
Ik vind dit altijd reuze handig ook voor mezelf om dingen later terug te zoeken.